wtorek, 27 sierpnia 2019

13. Szkolny starter-pack

Cześć!
Ten post miał być o wymianach lub lps'owych marzeniach, ale nie mogłam się zdecydować. Z racji iż zbliża się szkoła postanowiłam napisać dla was starter-pack. Chodzi w nim o patenty/porady na nowy rok szkolny, naturalnie wszystko będzie z lps ;)
Na pożegnanie wakacji dodam tu zdjęcia lps z Hiszpanii! co z tego że w Hiszpanii byłam w kwietniu. Będą też zdjęcia pokazujące jak coś wykonać, ale to póżniej.
Ogólnie postaram się np. w czcionkach i kolorach, aby ten post był bardziej szkolny.
Ten wpis ma za zadanie przygotować wszystkich kolekcjonerów na nowy rok szkolny!





1. RIPOSTY NA IDIOTÓW

Zacznijmy od tego że część z nas idzie w tym roku do nowej szkoły, ma problemy w obecnej albo w obecnej klasie jest cudownie. To indywidualne, ale napiszę jak wyglądało to u mnie.

Ja chodziłam do szkoły państwowej w której miałam bardzo toksyczną klasę. Jednym słowem plotkary, kłamstwa i gorzej, ale w końcu przeniosłam się do szkoły prywatnej i jest o wiele lepiej.
 Pierwszy raz w życiu zobaczyłam że w klasie ludzie mogą sobie pomagać! Nauczyciele mają świetne podejście, a z niektórymi lekcje są tak super że ominąć ich lekcje to wręcz kara. No i nareszcie zaczęłam rozumieć wiele przedmiotów. Miałam nawet nauczycielkę dzięki której pokochałam lekcje polskiego i pewnie gdyby nie ona nie byłabym w klasie nikim ciekawym, ale to długa historia. Teraz jednak z moją klasa przenosimy się do innego budynku z klasami których nie znam, więc mam lekki stresik 😅

Nie jest to blog o moim życiu [właśnie narodził się pomysł] więc przejdę do sedna.
Niestety nie ważne w jakiej klasie/szkole [albo poza nią] jesteście, na świecie ZAWSZE znajdą się idioci. W tym kontekście mówię o osobach które są uprzedzone i nabijają się z naszej pasji. Pamiętajcie że tego że kolekcjonujecie lps, nie należy ukrywać ani się wstydzić. Prawdziwy kolekcjoner na odwagę mówić o swojej pasji. Nie chodzi mi o to aby każdy lubił lps i się tym interesował, tylko aby na tą informację zareagował chociaż obojętnie.
-Zbieram lps
-Aha
Coś w tym stylu. Jednak jeżeli ta rozmowa będzie wyglądała tak:
-A... zbieram takie figurki Littlest pet shop. A ty coś zbierasz?
- [cichy śmiech]
to był jeden z przykładów w mojego życia. Właśnie na takie osoby przygotowałam riposty. W szkole takie rzeczy najczęściej się przydają, dlatego umieszczam je w tym poście. Kilka z tych ripost jest trochę chamska, ale "chamstwo za chamstwo,,. Pamiętajcie tylko aby nie tłumaczyć tej osobie że, nie jesteś jedyna, że zbierają je 18 latki itd. bo jak ktoś jest na tyle głupi by to wyśmiewać, to tego raczej też nie zrozumie :/ będzie to dla niego bardziej powód do śmiechu. Odpowiadając takim osobą najlepiej zachowywać się obojętnie, sarkastycznie, z ignorancją i odpowiadając ze sprytnym uśmieszkiem i cichym śmiechem, dobre jest zachowanie w stylu "seriously?,,. Dzięki temu pokażecie że nie obchodzi was że ktoś nie akceptuję waszej pasji. Jeżeli ktoś prowokuje kłótnie albo zachowuje się jak idiota jak w następnym przykładzie to lepiej zachować powagę, ale bez niepewności!
Pamiętajcie że używacie ich na własną odpowiedzialność!

- Littlest pet shop?! Wiesz że to zabawki dla dzieciaczków?!
- Nie obchodzi mnie to.
- Ha, ha, ha!!!
- I' don't care. Teraz rozumiesz?



-A... zbieram takie figurki Littlest pet shop. A ty coś zbierasz?
- [cichy śmiech]
- Dławisz się?/ Chcesz chusteczkę?

- Wiecie co?! [twoje imię] zbiera zabawki dla pięciolatków!!!
- I z tego względu chciałabym je sprzedać tobie!
- No to mi sprzedaj!
- Wiecie co?! [idioty imię] kupuje zabawki dla pięciolatków!!!

oczywiście nie musisz sprzedać lps, a jak ktoś Ci to wypomina to możesz powiedzieć:

- Chyba nie myślałaś że mówię na serio?! Miałam nadzieję aż taka głupia nie jesteś!



pamiętajcie też że jak ktoś czuje się zbity z tropu i nie wie co powiedzieć to często się śmieje, najlepiej to zignorować i odejść z uśmiechem na ustach. Czasami może się wydać że riposta wcale nikogo nie ruszyła, ale to tylko dlatego że jak ktoś jest notorycznie wredny to umie świetnie to ukrywać. Miałam sytuacje że takiej wrednej dziewczynie odpowiedziałam, a ona to "zignorowała,, po tej sytuacji powiem tylko: uwierzcie mi wasza riposta mogła być lepsza niż myślicie!

- A to co?! Nosisz zabawki do szkoły?! Żenada...
- Już nawet nie będę wspominać co ty nosisz do szkoły...
- Ja nie noszę zabawek!
- Tak, oczywiście...[śmiech] [najlepiej oddalając się]... na 100% ! [i to wszystko z ironią]

ta osoba wcale nie musi nosić nic dziwnego, po prostu udajesz że coś wiesz... 

- Cześć, o czym gadacie?
- O lps.
- Lps?! To te zabawki?! Ale wy dziecinne...
- Hmm, ciekawe skąd wiesz czym są lps... [jak chcesz skończyć rozmowę] - No to co tu jeszcze robisz?/ No to zjeżdżaj!
- W telewizji są reklamy tego szajsu.
- Tylko na kanałach dla dzieci.
- Wiesz to, bo sama oglądasz takie kanały!
- Tak. A co?
- A to że masz [twój wiek] lat!
- No i?

Te rozmowy nie muszą dokładnie tak się potoczyć to tylko przykłady do różnych sytuacji.




- Bawisz się lps?! [drwiąco]
- No patrz, masz [wiek idioty] i dalej nie odróżniasz dwóch pojęć. Zaprowadzić cię do [młodsza klasa lub podstawówka]?

chodzi tu o kolekcjonowanie i bawienie się.


2.SPOSOBY NA NUDĘ

W szkolę często się nudzimy. Głównie na lekcjach, ale jeżeli ktoś jest introwertykiem jak ja, to czasem też na przerwach xd. Chcę wam przedstawić moje lps'owe sposoby na nudę!


1. Krzyżówki
Wybieramy jakiegoś lps. Decydujemy które jego część można zamienić, np. jakbym wybrała lisa, to zmieniłabym ogon i uszy. Więc przykładowo rysujemy lisa, ale bez ogona i uszu. Potem wybieramy jakieś lps'owe zwierzę. Możemy zapytać kogoś o jego ulubione zwierzę i załóżmy że ten ktoś podał  owce xd. To oznacza że naszemu lisowi robimy uszy i ogon lps'owej owcy. Możemy też podzielić, że np. zapytamy jeszcze kogoś i poda..... wiewiórkę. To możemy narysować lisa z uszami owcy i ogonem wiewiórki.

2. Akcesoria
Podczas nudnych lekcji [pozdrawiam ostatnią ławkę] możemy robić akcesoria dla lps. Mogą to być np. książeczki. Ja kiedyś na biologi robiłam spódniczki i biżuterie z papieru. Oczywiście dla lps ;)

3. Projektowanie
Zaprojektuj coś! Dodatek dla lps, ubranko albo figurkę. Fajnym pomysłem jest rysowanie figurki związanej z tematem zajęć.

4. Odrób pracę domową!
To już nie lps'owy sposób, ale i tak o nim napiszę. Odrabianie pracy domowej w szkole to naprawdę super pomysł. Sama tak robię. W zeszłym roku szkolnym rzadko odrabiałam pracę domową po powrocie, bo: albo szybko odrobiłam je na lekcjach albo posiedziałam chwilę dłużej w szkole tylko po to aby wszystko odrobić.



3. LPS' OWA POMOC NAUKOWA 

Skoro tematem tego starter-pack'a jest szkoła to powinno być tu też coś związanego z pomocą w nauce. Prezentuję wam więc sposób wykorzystania lps jako podstawki! Wystarczy wybrać jakiegoś lps, ale musi być wysoki. Szynszyle czy fretki się nie sprawdzą. Wycinamy karteczkę [lub kilka] która zmieści się pod główką figurki. Piszemy np. o czym musimy pamiętać, albo jak piszemy wypracowanie to jakie są jego kryteria i co musi zawierać.
To prosty pomysł, bo można karteczkę oprzeć o wszystko, ale powiedzcie szczerze- Z czym się fajniej uczy? Z karteczką opartą o piórnik czy z figurką słodkiego zwierzątka która trzyma wasze zapiski?
Poza tym główka zwierzątka wystająca zza notatek wygląda przeuroczo! 😍❤

Pawie świetnie się nadają, bo zapasowe karteczki można włożyć na ich ogon.



Figurki mogą też trzymać notesiki.


4. SZKOLNE DIY DLA LPS

No i na koniec diy. Większość kolekcjonerek odczuwa że lps mają "duszę,, z tego też powodu swoje ulubione figurki lubią mieć przy sobie. Ja np. chce zabrać Noriko na pierwszy dzień szkoły. 
Dlatego też w tym diy pokażę jak zrobić sakiewkę na jednego, ulubionego lps. To ma być taki transporter dla figurek.
Ideologia tej sakiewki jest taka że dzięki niej lps się nie niszczy i nie rysuje.


Potrzebne będą: 
*Nożyczki
*Filc [lub zwykły materiał]
*Lps [najlepiej shorthair, chyba że jesteście pewni że w sakiewce będziecie nosić jednego wybranego lps]
*Nitka
*Igła
*Ozdoby [np. koronka, wstążki, filc innego koloru]


Moja sakiewka nie będzie mieć zapięcia, bo z plecakiem obchodzę się raczej normalnie i lps nie będzie miał okazji wypaść z sakiewki. Jeżeli jednak wasz plecak jest narażony na to że w środku lps może wypaść z sakiewki to doróbcie zapięcie, doszywając guzik lub suwak.
Taka bez zapięć jest po to by figurki były w jednym miejscu oraz aby się nie poniszczyły.

Najpierw odmierzamy miejsce dla figurki i obcinamy zbędny filc [lub inny materiał]


Nawlekamy igłę....

I zaszywamy boki. Najlepiej ściegiem zwanym "podkówką,,. Dobrze też złożyć nitkę na pół aby była grubsza i mocniejsza.

I zaszyta!


Tak wygląda od środka!

Teraz można dodać ozdoby. Ja za pomocą brokatowego gorącego kleju dokleiłam pomponiki.

A tu macie wymiary.
Mi ta sakiewka bardzo się podoba!

To tyle w tym temacie, mam nadzieję że post się podoba.
Napiszcie jaka riposta spodobała wam się najbardziej i czy macie własną. Jestem też ciekawa waszych historii z idiotami wyśmiewającymi kolekcjonerów.
Muszę was też poinformować że moja koleżanka [dzięki mnie] prawdopodobnie zostanie kolekcjonerką! Jeżeli będzie miała kanał, instagram z lps itd. to na pewno wam o tym napiszę.
Szkoda że zbliża się już szkoła. Pewnie będę miała mało czasu dla bloga i pewnie dla siebie też...
Chociaż was mogę troszkę pocieszyć bo z okazji powrotu do szkoły w zakładce pojawiły się nowe banery. Oczywiście w szkolnej tematyce i szczerze mówiąc, chyba to będą jedne z moich ulubionych. Wszystkie znajdziecie w zakładkach. Przygotowałam jeszcze jedną miłą niespodziankę, bo w pierwszy dzień szkoły opublikuję post, który przygotowywałam jak byłam nad morzem. Na początku powiem tylko że będzie się go całkiem fajnie czytać ;)
Wraz z wrześniem zmieniam też wygląd bloga na jesienny. Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale mi jesień kojarzy się z taką melancholią, końcem czegoś... 
Jednak wczoraj dowiedziałam się że we wrześniu z klasą mamy wycieczkę na spektakl "Metro,, słyszałam o nim i nie mogę się doczekać. Co ciekawe to takie wieczorne wyjście i wracamy ok. 21.00. Jeśli ktoś był na tym spektaklu to niech o powie mi o nim mniej-więcej, ale nie zdradzając zakończenia i bez za dużych spojlerów. Tu wklejam link z piosenką która jest z tego spektaklu. Na razie mam tą jego "cząstkę,, a na resztę czekam do września. 
A wy gotowi na nowy rok szkolny? I czy tak jak ja macie jakieś jedno wydarzenie we wrześniu na które czekacie? We wrześniu w sumie też mam urodziny, ale to nie ważne.
Pa!

~Kamilax

1 komentarz:

Kamilax pisze...

Też lubię swoją klasę ♥️
Oczywiście obecną, bo do poprzedniej nie miałam szczęścia. Też wszyscy wiedzą i jest super. Gorzej z ludźmi których poznaje pierwszy raz xd
A z DIY chodzi o to aby figurka w plecaku się nie obcierała, sakiewka właśnie ma służyć do noszenia jej w plecaku.
#teamwrzesień